Osaka

16-04-2013
Ohhh, marxem de Takayama!! De bon matí fem les últimes fotos a aquest poble tan bonic.
El trajecte fins a Osaka és llarg i ple de canvis de tren. Pel camí passem per molts poblets de muntanya.
Arribem a Osaka al migdia. L’hotel es troba a prop de l’estació ja que aquí només passarem una nit. Només sortir de l’estació, el que veiem és molt diferent al que ens te acostumats el Japó. La ciutat és gris, amb edificis alts i bruts, té un aire decaient dels anys 80.
Els carrers per on passem fins l’hotel són lletjos i bruts, a més veiem una imatge que no ens esperaven trobar al Japó, molts sense sotre acampats per tot arreu.
El nostre hotel és un d’executius de pas, amb habitacions japoneses (amb tatami i futon). Molt sencill, però funcional, a més ens regalen una entrada per uns banys japonesos del costat.
Sortim a fer una breu ullada a la ciutat. El primer a veure és el Castell d’Osaka, molt ben conservat i situat a un parc enorme on passar la tarda.
Allà dinem un altre plat típic d’aquí, Soba.
A l’estació de Namba trobem grupets de nois femt streetdance, estan preparant un casting a la OCAT, creiem que és un programa de la tele tipus Fama a Bailar.
Nosaltres trobem l’oportunitat d’agermanar Osaka amb Catalunya “CAT”
Quan es fa fosc ens apropem a la zona més divertida d’Osaka, on es concentra tota l’oferta d’oci, restaurants, bars, karaokes i sales de joc, el carrer Dotonbori.
Tot esta ple de llums de neon, ens recorda una mica a Las Vegas. L’ambient és increible, multitut de gent amunt i avall, comprant, cridant, bebent, menjant i fumant! No haviem vist fins ara els japos tan desinhibits!
Ens crida l’atenció els hotels temàtics que hi ha, es veu són la última tendència on anar amb la parelleta.
La foto més buscada a la nit d’Osaka és la d’un atleta correns, tothom s’atura per fer-se una foto.
Al carrer es formen llargues cues de taxis de la gent que arriba i que marxa. Osaka com ciutat important que és, té una xarxa de metro molt gran i també una línea circular de JR tren. Per a nosaltres és perfecte, ja que amb el JR Pass podem moure’ns per la ciutat sense pagar.
Des del nostre hotel hi ha unes magnífiques vistes d’un altre icone de la ciutat, la Torre d’Osaka.
Be donem per finalitzat el dia i ens portem una idea de com és el nou Japó.