Moscú

Són 07:55 el tren es para: hem arribat a Moscú!
Motxilles a l’esquena i cap el Hostel. Entrem al metro, és al.lucinant les estacions són com petits teatres, tot decorat amb pa d’or, làmpades de vidre, mossàics, vidreres…

Deixem les coses al Hostel i sortim pitant cap a la Plaza Roja i el Kremlin, en arribar, la Catedral de San Basili supera tot el que haviem vist fins ara. La Plaça és enorme, els edificis són com palaus de contes de fades, tot és molt bonic.

La plaça està composada per varis grups d’edificis, entre ells el Kremlin, el mausoleu de Lenin (amb el seu cos en una urna de vidre), i la caredral de San Basili, allà és on es concentren el major número de turistes.

Amb aquestes visites s’ens passa el primer dia volant, així que tornem a l’hostal i fem videoconferències amb la familia. Això de l’Skype fa més fàcil estar fora de casa i enyorar-se menys de la famila.

Segón dia a Moscú, intentarem acabar de veure aquesta enorme ciutat.
Comencem pel Kremlin, treiem el carnet d’estudiant i ens deixen la entrada de 350 rublos a 100, i a sobre ens fan sentir molt més joves, ja ja.
Visitem les catedrals del recinte, són unes cinc i totes en una mateixa plaça, la campana caiguda, el canó del Zar i el palau gobernamental, tot molt kitch.

Tornem a la Plaça Roja, no et canses de veure-la. Allà mateix hi ha un edifici que per fora sembla un palau, però en realitat és el supermegachic centre comercial GUM, que té una cúpula vidriada, les millors marques i les més cares.

Al costat del Kremlin, just a la entrada del metro, hi ha un altre centre comercial soterrat, on la primera planta és tota de llocs per dinar.
A Moscú la gent va molt mudada, es nota el gran poder adquisitiu de molts; per exemple ens ha sorprés la gran quantitat de cotxes d’altíssima gama, tots amb els vidres tintats.

Alguns d’aquest cotxes són gobernamentals o això hem deduït nosaltres ja que porten un llum policial prioritari al sostre, circulen per on volen i s’obren pas amb una prepotència… la zona del Kremlin està plagat d’ells.

Desprès de dinar anem a un mercat amb productes típics i molt curiòs, que es diu Kremlin Izmailovo, que sembla ser que abans era una mena de parc d’atraccions i ara té un aire deprimit i en desús, ben arreglat deuria tenir el seu encant.

I així van passant les hores i el moment de deixar Moscú s’apropa, però l’excitaciò de començar la ruta amb el Tren Transiberià ens fa molt feliços.