Sant Petersburg

Despertem a Sant Petersburg, la ciutat és molt àmplia, els carrers són tots com la Diagonal, els edificis tenen com a màxim tres plantes i són d’un estil clàsic, molt senyorials. La temperatura es d’uns 15 graus, pero de tant en tant fa xirimiri i sembla que faci més fred.

Comencem a caminar i arribem a l’Ermitage, un palau enorme que ara és un gran museu, continuem caminant pels ponts dels canals, hi ha molts, per alguna cosa a la ciutat li diuen la Venècia Russa.

Desprès de caminar una bona estona decidim agafar un vaixell per mirar la ciutat des de l’aigua, ara si que fa fred; agafem una manta i ni amb aquesta entrem en calor, una hora desprès, estem destemplats i despentinats, ja ja! Deixem la barqueta i continuem caminant, agafem el metro, increiblement profund, a més no hi ha andanes, sinó unes portes de ferro que semblen ascensors i que s’obren quan el tren ja és a l’estació. Els vagons són antics i amb un aire romàntic.

Sortim al carrer i busquem el restaurant que una noia rusa ens va aconsellar, el Russian Kitsch. El restaurant supera les nostres espectatives, és molt bònic, recarregat i molt… rus, demanem el menú i com que no entenem res del que posa demanem un plat de cada, tot boníssim, i el més sorprenent el preu molt econòmic.

Ja hem entrat en calor, així que continuem caminant, i fotos aquí fotos allà, fins que arribem a la Catedral del Salvador de la sang, és preciosa, típica russa i molt semblant a la de Moscu, que veurem en breu.

Darrere de la catedral trobem un mercat de paradetes, on hi ha matriuskas, petaques per vodka i xorradetes varies. Comprem un souvenir i continuem.

La tarda va passant i torna a ploure, ens recollim a l’hotel, però abans
comprem caviar al super, per fer uns entrepans per sopar. Qui diu que és dur viatjar pel món?

El dia ha estat llarg però molt ben aprofitat, demà continuarem patejant la ciutat i a les 00:00 sortirà el tren nocturn cap a Moscu…però això ho explicaré demà.